Почивка за кожата – как и кога е подходящият момент

Почивка за кожата – как и кога е подходящият момент

В търсене на съвършенството, когато става дума за външния вид, ние сме изправени пред безкрайно разнообразие от продукти. Милионите възможности могат да бъдат както верен приятел, така и опасен враг – препълнените рафтове в козметичните магазини и дрогериите могат не само да подпомогнат сияйния вид на кожата, но и точно обратното – да създадат тревожни състояния. И все пак, ние потребителите, продължаваме да се снабдяваме с най-новите, най-модерни и последни решения в света на козметиката.  Добавяме тонер, есенция, серум, лосион, маска, ексфолиант и микроток, сякаш цялата тази съвкупност ще ни доближи до съвършенството. Но не винаги нещата стоят така, както си мислим. Препаратите, които до вчера са се отнасяли към кожата ни по нежен и запазващ спокойствието ни начин, днес могат да се обърнат срещу нея. Да, несъзнателно ние можем да претоварим кожата си и да отслабим значително защитната ѝ функция.

Кожата, като всеки орган в организма ни, подава сигнал веднага, когато е претоварена. И в този момент трябва да помислим кога сме започнали да прекаляваме (също като с прекомерното хранене около коледните празници) и да вземем решение за възстановяване. Именно затова едно от най-бързо развиващите се течения за красота – Корейската грижа за кожата (K-beauty) – наложи използването на термина „диета в грижата за кожата“. Казано по друг начин, това е пречистване, при което е необходимо да се спре използването на всички продукти между 7 и 10 дни в опит за успокояване на появили се възпаления или други проблеми. И разбира се, трябва да се спомене, че тази тенденция в корейската красота, е известна и като „предизвикателство“ в грижата за кожата, защото тя изисква и известна сила на волята.

Преди да са се появили първите въпросителни, нека уточним, че не става дума за цялостно премахване на всички поддържащи външния ни вид изделия, а за съкращаване на рутинната грижата за кожата до почистване, овлажняване и защита (включително SPF).

Важно е да се знае, че всеки от нас може да премине към диетичен режим в грижата за кожата, но е особено важно това да се случи при три ситуации, които изискват рутинен детокс:

1. Когато кожата е раздразнена, сърбяща, чувствителна или зачервена от използването на твърде много продукти.

2. Когато сияйната кожа започне да развива бели, черни точки или възпалително акне.

3. Когато е използван корейският метод в 10 стъпки, но не се забелязват резултати от него.

Освен това може да се анализира и текущото състояние на кожата, със задаване на следните въпроси „Виждам ли желаните резултати?“ „Кожата ми реагира ли положително или отрицателно на всички продукти, които използвам?“. Така най-лесно може да се вземе вярното решение дали имаме нужда от временна почивка. Във всеки случай обаче, когато планираме драматична промяна, е добре да обсъдим своите планове със специалист-дерматолог.

При изготвянето на диетичен режим за кожата е препоръчително да се спазват няколко основни правила, които ще помогнат за възвръщането на загубения блясък и премахването на появилите се възпаления (акне, зачервявания). Първото и най-важното нещо е да се опитаме да възстановим и подсилим защитната бариера на кожата. Подходящо е да се приоритизират две основни цели – хидратация и възстановяване, които могат да бъдат постигнати при следната програма:

Сутрин

Стъпка 1- Почистване с нежен почистващ гел

Стъпка 2 – Хидрататор / овлажнител

Стъпка 3 – Нанасяне на слънцезащита

Вечер

Стъпка 1 – Двойно почистване / почистване на слънцезащита и грим

Стъпка 2 – Хидрататор / овлажнител

Придържането към тази фаза трябва да продължи толкова, колкото е необходимо до детоксикиране на кожата и изчистване на проблематичните състояния. Полезно е да се вложат усилия и в цялостния начин на живот – изготвяне на подходящ хранителен режим, избягване на стрес и повече време за почивка.  

В последствие може да се премине към средства, насочени към истинските нужди на кожата. Ако тя обаче възстановява своя предишен блясък само чрез почистване и хидратиране, не е необходимо да се добавят нови козметични изделия. Добавянето на нови продукти следва да става постепенно и съобразено с индивидуалните особености на кожата. Например:

За дехидратирана кожа – Хюмектанти като хиалуронова киселина, глицерин, натриев PCA или сквалан масло

За груба кожа и запушени пори – Алфахидрокси киселини

За мазна, склонна към акне кожа – Ниацинамид или цинк

За отслабена кожна бариера – Серамиди, холестерол, мастни киселини като масла за лице

За цялостното здраве на кожата – Антиоксиданти като Витамин Е или Витамин С

Не бива да се забравя, че всяко новопоявило се състояние на кожата може да е резултат от неправилно избран продукт, а пренебрегването му да доведе до задълбочаване и трайни следи. Точно за това както целия организъм, така и кожата има нужда от определена почивка, която би дала възможност за пречистване и презареждане. Не бива да се колебаем да подложим режима си за красота на „диета“, пренебрегвайки постоянно изникващите пред очите ни супер предложения за изящен външен вид.

Leave a comment

Д-р Манджукова © 2018 All rights reserved. Terms of use and Privacy Policy

Call Now ButtonОбади се сега