4 последователни стъпки в нощната грижа за кожата

4 последователни стъпки в нощната грижа за кожата

Всички знаем огромното значение на пълноценния сън за цялостното здраве на човешкия организъм – осем часа сън в денонощието възстановяват изцяло изтощените „батерии“ на тялото, като едновременно зареждат с енергия мозъка, така че той да работи с пълния си капацитет.  И не е тайна, че ефектите на нощния сън върху организма оказват въздействие и върху външния вид на индивида – всъщност, една от огромните ползи на нощното спане е събуждането с отпочинала и блестяща кожа.

Изследванията показват, че клетките се регенерират по-бързо, докато спим. Тогава те преминават в режим на възстановяване от нанесените върху кожата увреждания (например от контакт със замърсители, ултравиолетови лъчи и др.). В часовете на покой кръвоносните съдове се разширяват и доставят по-голям поток от хранителни вещества и кислород към кожата, което спомага за стимулирането на отстраняването на токсичните клетъчни продукти. Клетките функционират по този начин независимо дали полагаме грижи за кожата или не. И точно за това е редно преди лягане да се замислим как да подхраним тези клетки със съставките, от които се нуждаят, така че да оптимизираме тяхната дейност и да дадем по-голям шанс за регенериране на отслабените области (отпуснатата кожа около очите и шията, образувалите се фини линии и бръчки.

Вариантите не са един и два – можем да приложим антиоксиданти срещу свободни радикали и щети, нанесени от ултравиолетовите лъчи; или пък да хидратираме за засилване на бариерната функция, срещу сухата кожа или за регулиране нивата на омазняване; да използваме средства срещу пъпки и черни точки; или поне да отмием грима и наслоилата се през деня мръсотия, за да се създаде чиста основа за оптимално функциониране на клетъчната система.

Все пак, важно е да си изградим навика и съответната последователност при вечерната грижа за кожата.

Първата стъпка е премахването на грима с леко почистващо средство. В краен случай може да се използват мокри кърпички, но всекидневната им употреба не е препоръчителна, тъй като натоварват лицето и свалят естествената хидратация на кожата. Козметичните магазини предлагат голямо разнообразие от дегримьори, които премахват ефективно грима и регулират производството на себум. Задължително е използването на хладка вода, която, за разлика от горещата, няма да предизвика спонтанна ответна реакция от организма и няма да отстрани естественото му овлажняване.

Втора стъпка –подсушаването се прави с леки потупвания с чиста кърпа. След това можем да преминем към освежаване на кожата и свиване на порите с лек тонер. Благоприятен вариант за кожата е използването на тонери, които не съдържат алкохол и допълнителни елементи за аромат – те не само могат да изсушат кожата, но и да предизвикат възпаление. Тонерите отстраняват наслагвания от мъртви клетки и натрупалите се през деня токсини и същевременно възстановяват рН баланса на кожата.

Трета стъпка – хидратирането на лицето може да се извърши с препарат, който не съдържа тежки съставки. Използването на специфични овлажнители с антиоксиданти и витамин С със сигурност ще допринесе за свежият външен вид на кожата на другата сутрин. Употребата на продукти, които съдържат ретинол, са особено полезни за намаляване на фините линии и бръчки. В определени случаи е добре да се потърси съвет от специалист, който може да препоръча кремове и лечения, специфични за типа кожа и които биха били ефективни при възстановяване на младежкия ѝ вид.

Четвърта стъпка – И накрая, трябва да се уверим, че се грижим по правилния начин за нашето здраве. Отърсването от ежедневния стрес и предразполагането към здравословен сън могат да бъдат постигнати чрез спорт. Правилният режим на хранене, изготвената диета и консумирането на полезна и питателна храна в умерени количества могат да помогнат за ползотворното отпочиване на организма и зареждането му с енергия. Това е точната формула за красива, стегната и лишена от проблеми кожа.

Д-р Манджукова © 2018 All rights reserved. Terms of use and Privacy Policy

Обади се сега